Fenomenul eSports: 500.000.000 de spectatori

Industria de eSports continuă să ”șocheze”.
1x2.ro
1x2.ro
3 September 2024

În 2023, eSports-ul a continuat să crească exponențial, cu o popularitate globală impresionantă.

Fenomenul eSports a depășit de 500 de milioane de spectatori

Estimările presei internaționale, mai multe surse cumulate, indică faptul că numărul total al spectatorilor de eSports a depășit 500 de milioane, incluzând atât fanii activi, cât și cei ocazionali. Acest număr este așteptat să crească semnificativ pentru tot anul 2024.

Fanii activi sunt spectatorii care urmăresc regulat competiții de eSports, participă la comunități online, și sunt implicați activ în discuții și evenimente legate de eSports. Aceștia sunt, practic, ”inima” fenomenului.

De cealaltă parte, fanii ocazionali urmăresc competiții de eSports din când în când, poate pentru a vedea meciuri importante sau evenimente majore, dar nu sunt la fel de implicați în mod constant. Numele din industrie îi atrag ca un magnet.

{img}

Industria de eSports e populară în toată lumea

Asia este una dintre cele mai mari piețe pentru eSports, cu țări precum Coreea de Sud, China și Japonia care au o audiență semnificativă. În Coreea de Sud, eSports-ul este o parte integrantă a culturii, iar turneele de Star Craft și League of Legends sunt extrem de populare.

America de Nord și Europa au, de asemenea, o bază mare de fani. Statele Unite și diverse țări europene au organizat evenimente majore, cum ar fi The International pentru Dota 2 și League of Legends World Championship.

America Latină și Asia de Sud-Est sunt regiuni au văzut o creștere semnificativă în popularitatea eSports-ului, cu turnee și competiții locale care atrag o mare audiență.